Ampersand ICT & Business
St. Pietersberg 1
3453 PH De Meern
Tel: (030) 666 55 04
Mobiel: 06-51783443


Navigatiemenu

» Startpagina
» Profiel
» Projecten

    Beheer van het netwerk
    Optimaliseren netwerk
    Projectmanagement

» Partners
» Tandartspraktijken
» Contact


Voorbeelden van projecten

Optimaliseren computernetwerk
Een onderneming beschikt over een op Microsoft Windows gebaseerde ICT-infrastructuur. Deze bestaat bijvoorbeeld uit een tiental PC’s die via Ethernet-bekabeling onderling met elkaar verbonden zijn. Gebruikers beginnen na verloop van tijd klachten te krijgen over de snelheid van de PC's vooral als er via het netwerk gecommuniceerd moet worden. Zo kan het te lang duren voordat documenten worden afgedrukt of bestanden kunnen worden gekopieerd tussen verschillende PC’s.

Dit probleem vereist nader onderzoek, zodat niet meteen valt te zeggen wat de oplossing is. Verschillende aspecten kunnen hierbij een rol kunnen spelen. Van belang is daarbij dat een computernetwerk een combinatie is van hardware, software en organisatie.

De hardwareaspecten zijn onder meer:

  • Netwerkkaarten in de PC’s (doorgaans Ethernet, minimaal 10Mbit/s, 100 Mbit/s is tegenwoordig standaard)
  • Bekabeling: voor Ethernet wordt vrijwel uitsluitend nog UTP-kabel gebruikt. Minimaal CAT5 wordt aanbevolen
  • Schakelapparatuur zoals hubs, switches en routers
Minder zichtbaar maar even belangrijk zijn echter de softwareaspecten. We noemen bijvoorbeeld:
  • Protocollen in Windows: vrijwel altijd TCP/IP
  • Configuratie-instellingen per PC
  • Router-instellingen
  • Internet-instellingen

Tenslotte het organisatieaspect. U kunt hierbij denken aan:

  • Toegangsrechten per gebruiker en/of PC
  • Procedures voor het starten/afsluiten van onderdelen van het netwerk

Pas als alle hierboven genoemde zaken zijn geregeld kan het netwerk optimaal functioneren.

Door onze jarenlange ervaring en Microsoft-kennis zijn wij altijd in staat een diagnose te stellen en oplossingen aan te bevelen zowel als deze te implementeren. Het resultaat is efficiënter gebruik van tijd en hulpbronnen waardoor de klant tevreden is.


« vorige pagina | 2 van 3 | volgende pagina »



© 2006 Ampersand ICT & Business - Alle rechten voorbehouden
Ontwerp: DigiMasters Webdesign Datum laatste wijziging: 18-09-2006